torsdag 11 december 2008

hugs n' kisses

Då har vi ännu en gång biljetterna till coldplay i våra händer. denna gång ser vi fram emot augusti. känn peppen folks. det kommer bli grymt.

ikväll blir det matlagning och mys hemma hos tess med henne och jacob.

igår var jag hos joel och chillade med lite öl och tv. vi såg på insider på tv3 och denna gång handlade det om djurrättsaktivister vs pälshandlare osv. alltså något som ligger mig väldigt nära. de hade tagit dit en medlem från Djurens Befrielsefront och en politiker som ville ha hårdare straff så att de inte kunde hålla på med sådant de håller på med. poängen med sådana program där de får debattera för sin sak tycker ju jag är just, ja, att de får debattera för sin sak. och i detta fall ashberg då, ska vara opartisk och låta alla uttrycka sin åsikt som de vill och känner. men igår var ju ett bra exempel på att så inte var fallet. det märktes ju ganska klart och tydligt vilken sida ashberg var på och det enda han gjorde var att dumförklara och trycka ner killen från DBF. och hylla moderaten. det är så fel tycker jag. de fick ju inte ens snacka med varandra. jag blev lite upprörd. en annan sak som gjorde mig arg var pälshandlaren som var helt säker på att protesterna och demonstrationerna inte hade något med djurens rättigheter att göra, utan det var bara för att jävlas och trakassera honom. hur dum får man bli, seriöst?
nog om det. alla vet ju förmodligen var jag står i den frågan. fast det tål att nämnas att jag är inte medlem i DBF utan i Djurens Rätt som bara sysslar med laglig verksamhet och lagliga metoder.

Inga kommentarer: