onsdag 10 december 2008

One month off.

det är ju så här va, att inget går någonsin min väg. så nej. det blev ingen tatuering igår. scenario:
jag hade tagit ledigt från jobbet, tess skulle med och fota men missade en viktig genomgång inför ett prov och en redovisning hon skulle göra. hur som helst, vi sitter på bussen och jag peppar järnet. mobilen ringer och det är något okänt nummer. jag svarar och hör "tja anette, det är bjelke".
det behövdes inget mer. jag förstod på en gång. så han avbokade med motiveringen
"jag har så jävla ont i handleden. satte mig i morse och skulle skissa men det går verkligen inte. jag kommer absolut inte kunna tatuera med den här smärtan. men du hade ju en till tid bokad den 7:e januari så vi kör då istället."
behöver kanske inte säga att jag var fruktansvärt arg, ledsen och besviken. och det känns ju givetvis som att 'det händer bara mig'. och
'av alla andra 364 dagar på året han kunde få ont så blev det just den dagen då jag hade tid'' osv.

vi satt ju redan på bussen så det var ju bara att försöka fördriva lite tid i bollnäs innan nästa buss gick hem. så vi gick till krokanen för att fika. erik ringde och frågade om vi ville följa med honom och robin konstutställning och det gjorde vi så gärna. vi mötte upp herrarna och gick först till apoteket för robin hade råkat ut för en förkylning och har spelning på fredag, så han ville ta till alla metoder för att bli frisk tills dess. vi föreslog whiskey men det fanns tydligen inte på apoteket. konstigt tyckte jag. sen skulle robin även ha skor så vi kilade med och det var inte fula skor det inte! efter det gick vi i alla fall till konstutställningen som var teckningar av en 13-årig flicka som nu var död. hennes mamma hade ställt ut teckningarna på biblioteket. och just det, hon hatade hästar.

vi kilade hem till robin och chillade ett tag innan det var dax för erik att gå till skolan för han ska plugga upp betyget för bild. erik måste vara där men hatar det och tar bakvägar in för att slippa bli sedd, robin ska inte vara där men kan inte slita sig från placet. vi följde med erik upp till bilden för robin skulle låna en dator. vi passade även på att beställa lite från wildcat så nu kan jag börja om och töja mitt andra öra, som jag tappade töjningen ur för hmm.. sisådär två år sedan och aldrig töjde upp igen. haha. på tiden kallas det. sen bestämde vi oss för filmkväll så jag och tess åkte tillbaka till byn en sväng för att käka osv och åkte tillbaka igen för att se hard candy. varken jag eller tess hade sett den så vi var fett peppade, eftersom man hört en del om den. erik var inte blixten så vi satt och spelade tekken medan vi väntade på honom. robin var ju överlägsen till en början men till slut lyckades jag spöa honom. tess skyllde på fel på dosan osv, men jag vet inte jag, haha. erik kom i alla fall och det var dax för filmen, som utan tvekan var väldigt bra. sådär lagom sjuk som jag gillar. kvällen var över alldeles för snabbt men tack för en ypperlig dag och kväll allesammans, även om jag sörjde min avbokade tatueringstid rätt hårt.

i morse var jag inspirerad av robins frukostvanor så jag gjorde havregrynsgröt med linfrön i till frukost. sjukt gott blev det, men mindre nyttigt då jag måste ha typ 50/50 med gröt och sylt för att det ska bli så pass gott.

just det, jag och tess har beställt biljetter till gbg nu också. vi åker dit 28 dec och hem den 6e jan. ska bli skönt att få komma iväg. älskar verkligen den staden. så kommer calle hem från london den 4e så då hinner man umgås med honom i två dagar med. saknar honom rätt rejält alltså. i den mannens sällskap är det aldrig en lugn stund och inget är förutsägbart.

vi ska även köpa biljetter till bloc party nu snart. de spelar i sthlm i februari om det är någon som känner för att hänga på. 330 spänn eller något tror jag biljetterna kostar. lätt värt det. och garanterat parthey. nya albumet heter Intimacy och är mucho good. tanka eller köp, lyssna, njut.

jag längtar till fredag.


Inga kommentarer: