fredag 19 december 2008

Any time.

i onsdags var vi på tranan som sagt. hade väldigt roligt. mycket tack vare käre robert, vår vän från ungern. killen är speedad till max hela tiden, jag skojar inte. de som har träffat honom vet vad jag snackar om. han är verkligen aldrig tyst, jag har aldrig mött någon som pratar så förbaskat mycket som den mannen. jag och tess drack san fransisco och robert smakade, fick för sig att han också skulle köpa en. frågade kanske fyra gånger vad drinken hette, gick till baren och bad om en los angeles (!!!) jag och tess avled av skratt, speciellt när vi såg att de faktiskt fattade i baren och gav honom en san fransisco. sen skulle robert berätta för mig om sin idealtjej. rött hår, gröna ögon och vit hud.
-men, asiatiska tjejer då? frågade jag.
-har du någonsin sett en asiatisk tjej med rött hår, gröna ögon och vit hud? fick jag som svar.
dumma jag.

det blev till att gå upp tidigt på torsdagen för att åka till gävle med nilla. stannade till på preem innan för nilla kände inte för att åka till gävle med ett baklyse och ett framlyse. kilade in och frågade om det fanns någon som kunde fixa det. den som kunde satt i telefonen. så vi väntade. kom in en kille som skulle handla, hon i kassan frågade om han visste hur man bytte lyse. det gjorde han. så han fixade det på ett kick och så bar vi iväg. köpte en massa roligt och så, kläder mm. sista julklapparna med. sprang på kim på stan med i all hast. blev klar i skaplig tid, stannade till i tönnebro för att köpa godis och kolla om de hade någon rattmuff på macken för nilla frös om händerna. gick in och såg att den enda rattmuffen de hade var gjord av fårskinn. frågade i kassan om de råkade ha en rattmuff som inte var gjord av en del av ett dött djur. hon kollade konstigt på oss men förklarade att det hade de minsann inte. så vi fick åka vidare utan rattmuff. kilade in på dollar i bollnäs, träffade fjune och handlade mer godis. åkte hem, fick sms av tess som frågade om jag ville hänga med till patrik där det skulle vara öl och chill. varför inte, tänkte jag och tog bussen till bollnäs. där såg de på pineapple express, som jag sett alldeles nyligen så jag och tess gick över till jacob och kokade makaroner. det där med ögonmått är inte min grej, så mitt beräknande var inte helt hundra. vi kokade nog makaroner för 7 pers eller liknande. kilade tillbaka till patrik en sväng. lyssnade på intressanta diskussioner om enhörningar och big foot. gick hem till jacob när klockan närmade sig för mycket. tobias ringde och vi hade ett sjukt telefonsamtal då vi båda var en aning övertrötta. vevtelefoner och hamsterhjul var väl huvudämnet. somnade efter några om och men på jacobs soffa.

i morse tog jag bussen till byn eftersom vi har julavslutning på jobbet, sitter där nu och har fått ett stort paket med massor av choklad och frukt. perfekt.
förresten, nåpgon som har ett 10 000-bitars pussel som föreställer en nyklippt gräsmatta, ett hav, eller sand?

Inga kommentarer: