tisdag 16 december 2008

Flux.

Det är en sån där konstig dag. jag mår inte sådär överdrivet bra och har så mycket att fundera över. gårdagen var allmänt konstig och jag kände mig bara tung och hjälplös.
på kvällen fick jag ett sms från en människa som jag inte pratat med på länge;

"du har glömt bort mig va?"

det gjorde sjukt ont att läsa samtidigt som det gick upp för mig att jag kanske håller på att glömma bort de människor som faktiskt betyder något och har hjälpt mig i svåra stunder. detta var en sådan människa. en som jag verkligen inte vill glömma bort. men jag har varit så upptagen av mig själv och mina problem den senaste tiden att jag slutat hört av mig, och att jag koncentrerar mig på fel saker, fel människor. då detta gick upp för mig bestämde jag mig för att faktiskt höra av mig till människor jag saknar och bryr mig om på ett eller annat sätt. jag skickade iväg ett sms, frågade hur det var med personen osv, att det var längesedan vi hördes. mådde lite bättre, var förväntansfull. fick svar;

"Är du full?"

det blev inga fler sms.

Inga kommentarer: