onsdag 29 oktober 2008

I hate you darlin'

The thing is. jag har legat sömnlös denna natt och försökt övertala mig själv att det inte är värt det. att du inte är värd det. jag lyssnade ju, som vanligt, på death cab. när denna line:
''Cause you can do better than me, but I can't do better than you'
av någon anledning ekade högre i mina öron än alla andra, blev det nästan skrattretande patetiskt. hur som helst. jag började lägga upp en plan hur jag skulle göra just denna gång, vilken fasad jag skulle använda mig av. det nollställda helt oberörda, den glada som faktiskt inte alls bryr sig, eller någon helt ny kanske. mitt uppe i funderandet tränger musiken ännu en gång igenom:
"You look so defeated lying there in your new twin size bed.
With a single pillow underneath your single head."
det var nästan så att jag såg självaste Ben Gibbard stå framför mig, peka på mig och skratta.
Då kände jag att det fick vara nog. jag orkar inte längre. och jag tänker inte låta mig själv plågas mer. och i samma stund, hördes Bens ljuva stämma:
"We're not the same, dear, as we used to be.
The seasons have changed and so have we.
There was little we could say, and even less we could do
To stop the ice from getting thinner under me and you."
Så, när jag säger att lysna på death cab är den bästa psykologin som finns att erbjudas, så överdriver jag inte. inte det minsta.

det ska sitta fint med öl ikväll med bästa calle. är sjukt glad att jag har honom här uppe just nu.

fast jag behöver dig anton, kom hem.

Inga kommentarer: