torsdag 11 september 2008

Who's gonna be there forever?

Well, it ain't gonna be him.

I morse färgade jag håret och klippte mig. sjukt skönt. jag blev väldigt röd och mamma blev lite fattigare. kommer säkert sakna det orangea när jag ser bilder men sånt är livet. jag litar på medparten av min umgängeskrets för en gångs skull. Så håll utkik efter ett rött yrväder.

Annars då? en lite skum men väldigt rolig grej hände mig idag på jobbet. fast vad det var vill jag inte ta här. hur som helst fick det mig att fundera massa, på om han har rätt och så. och vad det kan bero på. och just den där vad-det-kan-bero-på-grejen gör mig lite rädd. eftersom jag bara kan komma på en grej som hänt de senaste veckorna som kunnat påverka mig. och jag vet inte om jag vill att det ska påverka mig så pass mycket, eftersom det verkar så jävla tunt just nu. och blir bara tunnare och tunnare även fast jag hoppats på motsatsen. men det är inget jag kan påverka, hur gärna jag än velat. och jag vet inte om det kanske börjar kännas lite för hopplöst för att jag ens ska orka ta initiativ längre. jag känner inte samma kämparglöd eftersom jag får för lite tillbaka. fel formulerat kanske, men ja.

Calle, min kära skåning kommer upp i helgen. eller han är redan uppe, fast i huddik. vi skulle ses och ta någon öl på lördag tror jag. blir kul att ses igen, har inte träffat honom sen min och Tess gbg-resa då vi sov i hans tillfälliga lägenhet där. grejen är ju, att den resan inte slutade på topp, då vi blev ovänner på lördagsnatten och vi skulle hem på söndagsmorgonen. men det är ju lugnt nu, och ska som sagt bli kul att ses igen. senast han var upp satt han och jag på en bänk vid vattnet i bollnäs, men en varsin flaska billigt vin, och drack direkt ur flaskorna, haha. en alkiskärring kom och började snacka, och frågade om vi inte ville komma och sätta oss med dom där dom höll till på en bänk lite längre bort. det var väl då man insåg hur illa det verkligen såg ut.

Igår var jag hos Nilla och såg på idol. hade ju både hört och läst innan om "16-åringen som skulle golva juryn med sin sång". äsch, tänkte jag. så bra kan det knappast vara. så kör hon igång. och hon var fruktansvärt duktig alltså. men förmodligen lite för mycket press och förväntningar på sig nu efter allt snack. Lars is still my favourite, och det slutade med att man blir tvungen att kolla på idol i år med. När jag skulle hem därifrån var hon söt nog att skicka med mig matlåda till idag. hon hade gjort en riktigt god veg wook. och det var tur, annars hade det förmodligen blivit pizzerian idag igen.

Fick höra en inte allför rolig grej hos frisören (som råkar vara min moster) idag med. och jag är smått irriterad på en viss person. men mest förvirrad för jag förstår inte vad som är själva grejen, och hur svårt kan det vara att bara säga som det är?

Inga kommentarer: