söndag 14 september 2008

Ingenting.. (vad heter det på svenska?) makes any sense.

Är ”vänta och se” och ”göra ingenting” beslut? Ja. svåra sådana. Man har sin fantasi och man lever i en verklighet. Det är så otroligt frustrerande att vara i den här sitsen. när man har absolut ingen aning om hur man ska göra för att hantera situationen. När den ena lilla gröna gubben på min högra axel säger "vänta, det kan lösa sig" och den röda gubben på min vänstra axel påminner mig om att det är mig det handlar om, och det smartaste kanske vore att försöka glömma? Det är inte lätt när det känns som att det enda man vill ha är näst intill ouppnåerligt. jag skulle vilja lära känna dig på riktigt. jag skulle vilja att du lärde känna mig på riktigt. det enda jag hoppas på nu är en ny chans. känslor är något både skrämmande och underbart. Du fick mig att tro innan jag hann tänka. du fick mig att släppa allt och tro på något bra. du är fortfarande lite av en favorit.

Kvävd av sina egna krav, tystad av sina egna tankar, lurad av sina egna känslor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad tynger ditt hjärta, snutt?

Anonym sa...

På svenska heter det ingenting.
På engelska heter det nothing.

;)

Anette sa...

jag syftade mer på 'makes any sense'. hur man förklarar det på svenska.

Anonym sa...

Spelar någon roll, betyder något.
Någon av dom två skulle jag nog använda.