onsdag 13 augusti 2008

Guy Ritchie.

Jag är förbannad.
Ibland när jag har tråkigt på jobbet sitter jag och slöläser bloggar.
Jag har kommit över det värsta som hänt sverige, internetvärlden och framförallt bloggvärlden: 'Kissie'. det är tamejfan helt otroligt hur blåst, äcklig och obildad man kan vara. smygrasist är hon med. Blondinbella är seriöst min bästa vän jämfört med det där äcklet.
Jag citerar ett av hennes många helt sanslöst patetiska inlägg.
"Fan vad förbannad jag är just nu ska ni veta!
Städshjälpens fick ha sin kompis här och vet ni vad den jävla idioter gör? Kallar mig cp för att jag blir förbannad över att hon står och glor på mig. Jag tänker nu fan ringa migrationsverket och sicka tillbaka idioterna så får vi helt enkelt skaffa en ny thailändare som kan städa ordentligt för så behandlar man inte mig, och det ska hon få reda på nu!!Fyfan för dom, dom ska vara glada att dom får jobb överhuvudtgaet här i Sverige så dom ska fan passa sig riktigt noga, specielt om dom inte kan svenska ordentligt!"

ett annat:

"Ja, jag vet att Anorexia är en väldigt allvarig sjukdom men hur hemsk jag än nu kommer låta så tål jag verkligen inte tjejer som har det. Nu kommer jag ju troligtvis många av er att säga "det är inte deras fel, dom har inte valt att vara anorexier" men vet ni vad, jo det har många utav dom! Jag blir så arg när jag ser tjejer som inte vill äta en banan för dom är rädda att gå upp i vikt, tjejer (också killar, förlåt) som förstår sina liv för att se bra ut (då är det alltså att vara smal). Att vara så läskigt, äckligt fixerad av sitt utseénde får mig må illa..."

Hon tycker att invandrarna ska vara glada att dom har städjobb hemma hos en äcklig 17-åring som smetar in läpparna med idomin var 5:e minut. Speciellt när dom inte kan svenska ordentligt.
Först och främst: "dom har inte valt att vara anorexier"...... ANOREXIER?? !!! alltså nej!!! JAG KLARAR DET INTE!!
andas Anette, andas...

Jag förstår verkligen inte att en människa kan bli så känd inom bloggvärlden när man särskriver och har minst ett gramatiskt fel i varje mening.
Finner inga ord hur totalt meningslös din existens är...

Aja, tillbaka till verkligheten.
Det har varit lugnt på jobbet idag. lite smågrejer mest bara. Kan ju avslöja att det ärt klart nu att Bengt har hyrt en till lokal i centrumhuset, där det ska bli fotostudio/ateljé. dit kommer alltså min station flyttas och jag kommer liksom ha ansvaret för det där, medans Bengt och Lars fokuserar på reklamjobben osv. det kommer bli sjukt roligt, och framförallt en riktigt bra merit. mycket eget ansvar osv. Det enda negativa jag kan komma på nu, är att det kommer vara segt att vara där själv, utan arbetskamrater (fast jag kommer givetvis vara här på kontoret mycket av tiden med), och att det kommer förmodligen bli mestadels barnfoto, vilket jag inte hållit på med alls. Men man lär sig väl. det blir nog bra.

Ikväll ska jag nog bosätta mig i joels lägenhet som vanligt medans han jobbar. se en film eller något och ta det lugnt. Sen ska jag ringa Niko och peppa honom inför flytten. jag följer hans blogg (http://saintnikolaus.blogg.se/) och gillar inte det jag ser riktigt. han är alldeles för negativt inställd till flytten, så jag måste styra upp det och få honom taggad. Det är inte många dagar kvar där uppe i pite nu så.

Tess åkte till stockholm idag och kommer vara borta till på söndag. så jag får komma på något vettigt sätt att fördriva tiden. tror det blir söderhamn i helgen faktiskt. har jag funderingar på. har ju lovat att komma hur länge som helst nu, så det är kanske dax.

Igår började jag och Tess planera halloween med. Ja, det är sant. det är faktiskt inte så långt kvar. ehm. Vi måste komma på grymma, snygga, coola och unika dräkter. det är inte det lättaste. är det någon som har något förslag så hojta gärna till.
en annan grej det är dax att börja planera är min 20-årsfest. Jag vet inte hur jag ska göra än om jag ska slå på riktigt stort och bjuda hit alla jag känner, eller om det bara blir närmsta umgängeskretsen. det är ju lite nackdelen när 90% av ens vänner inte bor ens i närheten. jag vet inte vad jag känner för. helst av allt skulle jag nästan tagit med mig några enstaka och dra bort någonstans och fira. med en massa nytt folk. Alltså;
Är det någon som känner för att bjuda hem mig den 26e september och fira min födelsedag?
Du måste bo en bra bit ifrån hälsingland.

blev fruktansvärt sugen på att se lock stock and two smoking barrels. blir nog den ikväll kanske.
puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tagg tagg tagg