måndag 11 augusti 2008

Calm like a bomb.

Det är spännande att se när människor visar sitt rätta jag. Vissa nästan på engång. andra dröjer det ett jävla tag för. vissa väntar till efter sexet, vissa klarar inte av att hålla masken tills dess. och en del av oss kan hålla på hur länge som helst utan att bli avslöjade.
Du är avslöjad. du avslöjade dig själv så fint och nobelt. jag kan helt enkelt inte göra något annat än att skratta. mest åt mig själv för att jag är så fruktansvärt lättlurad. men även mycket åt dig för att du är så otroligt feg.

Ge mig hösten och dess underbara färger. ge mig återigen insprationen att fota.

Cityfesten var riktigt skoj. Det enda negtiva var egentligen vädret och att jag inte hann träffa Jessica så mycket som jag önskade.
Vi kom till gävle precis då det regnade som värst. drog hem till Pärs kompis kompis 'Saken'. han som bodde där var på bio, och lägenheten var helt tom eftersom han höll på att flytta ut. det enda de hade var madrasser på golvet att sova på. och alkohol. vi började där så smått eftersom vi skulle vänta tills regnet gick över. det fanns ingen balkong så rökningen skedde ut genom fönstret. tess och pär började tjaffsa och fick för sig att de skulle gå in i den sjukt stora garderoben för att reda ut det och prata ifred. mitt upp i allt ringer det på dörren.
'jaha, är bion redan klar?' tänkte vi.
Saken gick och öppnade dörren. där står en tjej, en mamma och två små bröder.
'Hej, vi tänkte bara kolla om det var någon hemma, om vi fick se lägenheten igen. det är hon som ska flytta in här.' säger mamman och pekar på tjejen. Då kommer tess och pär ut ur garderoben tillsammans (hehe, lägg märke till ordvitsen), och de kunde ju inte valt bättre tajming. Vi visste inte riktigt vad vi skulle säga förutom att han som bor där inte var hemma. Mamman trodde givetvis inte att han hade något emot det, så de klampade friskt in i den rökluktande lägenheten med ölburkar och kalsonger liggandes överallt och klibbigt golv efter festen som hade ägt rum under gårdagen. Behöver kanske inte tillägga att de inte stannade speciellt länge.

vi blev hungriga och gick till buddys för pizza och förfriskningar. regnet började ge sig och de andra skulle tillbaka till lägenheten, medans jag och tess ville ut på äventyr. fick ett "fest hos mig-sms" lagom i den stunden och fick fråga efter vägen. tre killar i en busskur blev våra offer och de visade sig vara trevliga så vi stannade kvar ett tag. sedan begav vi oss till festen alltså, hos Morgan i egen hög person. Det var trevligt och där blev vi kvar ett tag. när vi väl bestämde oss för att dra ner på stan var det karusellåkning som gällde. det får min nacke betala priset för nu. men kul var det. vi hängde alltså med morgan och hans vänner resten av kvällen. försökte förgäves få tag på jessica, men ringa och smsa är inte det lättaste i större folksamlingar har man ju upptäckt. vi träffade jessica precis innan hennes buss skulle gå hem, så jag och tess bestämde oss till slut för att sova hos morgan istället, vilket gjorde att vi hade väldigt mycket närmre till tåget morgonen efter. surrade runt ett tag till, gick sedan hem till morgan. fast att tro att vi skulle få sova var väldigt dumt. det dröjde ytterligare några timmar, då han bor tillsammans med två tjejer, som inte alls var trötta. så mellan fyra och sex på morgonen lyckades jag få lite sömn. låg sedan vaken 2,5 timmar innan jag vågade mig på att väcka tess. vi gick och köpte något att käka och tog första tåget hem.

"Den som manipulerar medvetet och målsäkert kommer att få en fördel i överlevnaden."


jag är ingen kvinna jag är ett världskrig.

Inga kommentarer: