lördag 8 november 2008

Recycled Air.

Det är ju lite intressant det här med olikheter. olika livsstilar osv. och jag tror det kan vara bra, så länge man kan acceptera varandra.
det var där det blev knivigt.
jag vet inte hur många gånger jag diskuterat straight-edge. både med folk som lever enligt det, och folk som inte gör det. och jag kan ju säga som så att jag har bra mycket större förståelse och blivit mer open minded nu än för typ ett halvår sedan. som många vet är jag en rätt fördomsfull människa. hur som helst, jag tycker det är bra att det finns folk som väljer att inte dricka och ta droger osv. asbra för er liksom. däremot är jag riktigt less på att de som valt detta ska se ner på oss som inte gjort det, och tycka att ni är starkare människor än oss. för det är så långt ifrån sanningen man kan komma. jag hade kunna sluta druckit. men jag vill inte. sen får man tycka och tänka vad man vill om det saken, helt klart. men jag dricker öl för att det är fruktansvärt gott. jag dricker vin för att det är fruktansvärt gott. sen råkar det innehålla alkohol som gör mig avslappnad, får mig att varva ner, som ett plus. och jag har träffat så många edgeare som säger
"jag bryr mig inte, du får dricka om du vill, jag dömmer ingen."
men kom igen. det gör ni ju. ni kanske inte vill, men innerst inne gör ni ju det. bryr er. dömmer. tycker att ni är lite bättre. lite starkare. sen har jag ju tidigare råkat sagt att jag tycker att det mest blivit en inne-grej. då fick jag mycket upprörda människor på mig, så vi går inte in på det igen. jag tycker väldigt mycket om en människa som valt denna livsstil. och jag stör mig inte på det. det jag stör mig på är att jag har en ständig känsla i kroppen att jag måste ändra på mig. även fast det inte sagts, snarare tvärtom. men ändå känner jag vibbarna ibland. och det orkar jag inte riktigt med. alla är olika, och det brukar automatiskt bli att man anpassar sig till viss del. men av fri vilja. inte för att man känner sig tvungen. klart man inte kan gilla allt alla runt omkring en gör. men jag har aldrig känt att jag behöver ändra mina vanor såhär starkt förut pga någon annan. förhoppningsvis är det bara jag som inbillar mig. jag hoppas verkligen det. jag hopaps att jag har fel. om många saker. nog om detta.

grattis till er, hoppas ni blir lyckliga.
(sade hon med en smått ironisk ton.)

Jag och joel åkte till bollnäs igår för att snacka med bjelke. fick reda på hur mycket min tatuering kommer kosta och nu är det bara be till Gud att jag kommer få börja jobba snart igen. annars vet jag inte hur jag ska lösa detta. men det är snart jul, då kommer det nog bli mycket jobb. så, det löser sig nog. största problemet nu är att få fram pengar till stockholm om två veckor. det blir bra. jag behöver en dos av anton. plus att jag ska träffa Nara. shitepommes alltså. hon är inte lite het den kvinnan. ja, ni kan ju se själva.



















jag och tess åkte till bollnäs igår och blomkransen, närmare bestämt 'femman' för idol och öl hos jacob. lars gjorde bra ifrån sig, så även alla andra för en gångs skull, men han fick ändå lämna skiten. så ja. jag tror han är glad nu. men det kommer bli bra mycket tristare fredagskvällar för anette. fick sms av mamma mitt upp i allt "Heja Kevin!" skrev hon. och ja, denna gång fick jag hålla med henne. killen var grym igår. så sjukt charmig med. han borde vinna. usch vad insatt jag låter. sen blev jag sjukt sugen på alice igår. hade jag kunnat hade jag bitit henne i låret.

Ikväll ska jag chilla med joel tror jag. sen ska vi åka till valbo i morgon. suger att alla pengar jag äger och har kommer gå åt till tatueringen, så ingen shopping för mig inte. men det är kul ändå. ser mest fram emot att käka, haha. det mest typiska är väl att det regnat idag och igår, så blir det minus i morgon så ja. alla kan ju räkna ut själva hur vägunderlaget kommer bli in that case. och nej jag har inget bättre för mig just nu än att skriva blogg. om någon hängt med enda hit ner. ah just det, jag bytte lite typsnitt och storlek på texten med. great.

Inga kommentarer: