måndag 7 juli 2008

Our Distance

Måndag. jag kliver upp kl 07.00 som vanligt, duschar, gör mig i ordning, för att sedan bege mig iväg till jobbet. eftersom mina kära föräldrar har semester nu skjutsade far min mig dit. kommer då fram, ser en lapp på dörren; "semesterstängt v.28". Vi på jobbet har alltså semester denna vecka. och nej, det är inte jag som supit bort alla hjärnceller inklusive minne, utan dom har helt enkelt inte sagt något till mig. Aja, jag är inte den som är den, jag är ledig en vecka helt oförberett, kan det bli bättre?

hur tänker jag då tillbringa denna lediga tid? jo. jag kommer ha fullt upp faktiskt. för imorgon kommer självaste Kristofer att bli min inneboende för några dagar. Över 50 mil åker han och stannar till på söndag. vi får se hur vi lyckas fördriva tiden här uppe. men det brukar lösa sig. att fundera ut vad vi ska äta varje dag kommer ta sin tid till exempel. sjukt skönt med en till vegetarian i huset i alla fall!














Kristofer :)

Jag och tess var ju i stockholm med fram till igår. väldigt trevlig resa. Torsdagen var lugn med en massa mys. på fredagen blev det parkhäng med Markus, Elis och Tim i tantalunden med en massa vin. Solen stekte och vi mådde bra. markus bandare med en hel del reggaemusik förgyllde ytterligare. såg även min gamla idol-kärlek Pål där i parken. han var med första omgången av idol om jag inte minns fel. jaja. jag tackar de tre vännerna och tess för en väldigt trevlig dag.

På lördagen åkte jag och tess in till stan för att möta upp Daniel. sjukt efterlängtat kan jag lova. vi surrade runt på stan ett tag. daniel blev så gott som antastad av en översminkad kille i kjol. av blicken han gav honom att dömma var han nog homosexuell. jag och tess tyckte att det var sjukt underhållande. daniel höll av någon anledning inte med oss riktigt ;) anyways, vi tog några öl på en uteservering. jag blev polare med pensionärerna i toalettkön. Aldrig haft så roligt i en toalettkö, det kan jag garantera.


Efter ölen blev vi hungriga och begav oss 'hem' till kungsängen för lite pizza. det blev liiiite jobbigt när pizzabagaren frågade mig om det skulle vara "det gamla vanliga". jag blev helt ställd och bara stirrade på honom.
- En nummer 22 utan skinka? eller har jag fel?

Det var pinsamt, riktigt pinsamt. det blev inte pizza dagen efter direkt. fast de har verkligen bland de godaste pizzorna jag ätit!
Efter det såg vi film och hade det mysigt. väääääääääääldigt mysigt. precis som det ska vara.














Daniel och jag på uteserveringen. Ingen kände för att vara med på bild. haha

När klockan började närma sig för mycket åkte vi ner till stan igen. sa farväl till Daniel vid tåget, vilket var en sorgens ögonblick. mycket bra man den där daniel, han gillar vi!
efter det blev det djupa samtal med en alkis utanför centralen. han skulle förklara skilnaden på att 'åldras' och att 'bli gammal'. vi förstod inte riktigt. men han varnade oss med. vi skulle vara på vår vakt. för alla människor vill alltid ha något i gengälld, de är alltid ute efter något. hm. ja.

Sen igår åkte vi hem alltså. tåg till tierp, buss till gävle, bil till bollnäs, buss till edsbyn. jajemen.

Nu ska jag fixa något att äta, sen ska jag till statoil för att köpa Ben&Jerrys glass. den ni.

Inga kommentarer: