torsdag 23 april 2009

Solen skiner och snön på gården smälter sakta men säkert. det är tillräckligt varmt för att man skulle kunna ligga ute i bikini och sola om man kände för det. men med tanke på snölassen som fortfarande ligger kvar får jag inte riktigt in rätta stämningen. plus att jag fortfarande lider av denna odrägliga förkylning. jag har i alla fall letat mig ut ur huset de två senaste dagarna för kvalitetstid med folk. igår följde jag t ex med ewe till bollnäs där vi mötte upp tess och gled runt lite. lunchade på Roy's och hade det allmänt trevligt.
Idag har jag mailat komvux i göteborg för att se om de kan ta emot mig och eventuellt tess till hösten. reglerna är ju som så att man måste vara bokförd i den komunen man ska studera i, och eftersom sista anälningsdatumet är 4:e maj och vi inte flyttar in förren 1:a juli så kan ni ju räkna ut att det finns vissa problems. testade ringa men telefontiden slutade halv tolv, så får jag inget svar på mailet testar jag ringa i morgon igen. måste även höra med dem om det är helt orealistliskt att göra som jag tänkt, att läsa 400 poäng (= 6 st ämnen) på en termin. jag hoppas det går. för jag vill väldigt gärna komma in på KY-utbildningen på Studium i januari. det betyder alltså att jag inte har mycket tid.

ikväll ska jag äntligen träffa nilla. det var längesedan nu. i helgen ska vi förmodligen festa i bollnäs, antingen på folkan eller sport in. jag röstar givetvis på sport in men det var jag ensam om.

sitter och klickar på min inkorg i mailen hela tiden. vad är det med folk och att inte läsa/svara på mail. jag vill ha svar från komvux och även svar på mitt mail ang sommarjobb så jag vet hur det blir med det. jag vill kunna slappna av. för jag är lycklig och vill bara veta att allt är ordnat.

Inga kommentarer: