onsdag 21 maj 2008

How I wish you were here

Dagens låt: Pink floyd - Wish you were here.

Jag blev inte mycket klokare efter igår. men du tog tag i det iaf, gjorde ett försök. och det uppskattas verkligen. det var väl egentligen det jag ville. det var huvudsaken. men vet fortfarande inte vad jag ska göra. jag trodde jag hade bestämt mig. lite på grund av helgen som kommer. men som det ser ut nu blir det förmodligen inget av det.
måste folk strejka? jag menar, just nu?
så nu är jag tillbaka på ruta ett.

Eftersom jag jobbar nu, och sitter vid datorn mest hela dagarna så behöver jag tidsfördriv eftersom jag, tro det eller ej, inte alltid har något att göra. Visst, lyssna på musik eller se roliga klipp på youtube funkar. men fantasin börjar ta slut. läsa på tjuvlyssnat men det är ju över på 5 min. dega lite på msn är ju iofs kul. har iaf varit de senaste dagarna (hehe).
MEN nu till saken, jag har hittat mitt ultimata tidsfördriv. som iofs också är en blogg, som tjuvlyssnat och är över ganska fort. Men jag älskar den. så sjukt fruktansvärt mycket. jag kan sitta och läsa samma inlägg tio gånger. jag tröttnar inte. Okej, jag tar det från början;

När jag började hänga på tjuvlyssnat läste man tjuvlyssningarna, skrattade, sen var det inte så mycket mer med det. efter ett tag upptäckte jag ju även att kommentarerna var riktigt roliga att läsa och man kände igen många av "stammisarna" rätt fort. Alltså sånna som hängivet hänger där flera gånger om dagen, kommenterar troget varje tjuvlyssning och använder kommentarsidan mer som ett forum, för att ibland medvetet starta diskussioner, och ibland blir det så fast det kanske var omedvetet. de som hackar på "nybörjarna" och de blåsta som antingen inte förstår lyssningen alls, eller konstaterar det självklara. vilket händer riktigt ofta och det är lika roligt varje gång. I alla fall, man fick snabbt sin favorit av de trogna, ironiska, fruktansvärt sarkastiska kommentatorerna. jag fastnade för 'jurg'. Han är mannen i mina drömmar, jag behöver inte ens träffa honom för att veta det. hans humornivå kan INGEN komma upp till. Hatad av många men älskad av fler. Jag tänker ta mig friheten att citera ett av hans blogginlägg, så att ni får en litet hum av vad jag snackar om;

Jag fick ett mail häromdagen, från någon som kallade sig Jenka. Jag tror att han ristade in mailet med en kniv, direkt på skärmen. Så här stod det:

”Fy fan för dig asså. Du tror verkligen att du är nåt på tjuvlyssnat va? Du bara sitter där på dina höga hästar och tycker du är rolig. Du är djävligt patetisk”

Själva mailet reagerade jag inte på. Man får tycka illa om mig. Men när man påstår att mina hästar skulle ta droger blir jag förbannad. Det enda de får är morötter och hö, och ibland när de varit snälla, en sockerbit eller två. Men aldrig droger. Att påstå att de skulle vara höga är vad lagen kallar för ”förtal av påläggskreatur” eller något liknande, jag minns inte helt. Så Jenka, om du läser detta:
Mina hästar har varit drogfria många år nu. Lämna dem ifred, de har inte gjort dig något.


http://trampbilsbloggen.se/

Vad mer kan jag säga? Jag är förälskad.

Inga kommentarer: