lördag 15 mars 2008

You will be a hot dancer

Yes, ännu en lyckad kväll. Tack people!
Igår då alltså. Jag och Tess bestämde oss för att bege oss till bollnäs, där mötte Pär upp oss och vi gick till Highlander för lite förfriskningar. Efter det drog vi vidare till folkan där dom hade satt ihop en kväll med massa lokala band. sju stycken för att vara exakt. Först ut var Pärs gamla band. han var mycket stolt över de små liven han personligen hade lärt upp. Min gamla klasskompis Viktor och ett gäng var med två gånger. alltså, samma personer fast två olika band. olika musikstilar. fett bra måste jag säga. jag var mäkta imponerad. Dock hade de kunna skippat alla onödiga kommentarer. "Vi är små indiekids som bara sjunger om blod och snus." Ingen där förstod nog ändå humorn.
Sedan blev ju anledningen till varför jag och Tess drog dit in the first place, Robins band. Även där blev jag positivt överraskad. Riktigt bra lät det. och riktigt bra scennärvaro. Sånt gillar vi. fick även träffa hans flickvänn Jessica från gävle, söt tjej.
Lite småledsen blev jag att vi missade sista bandet, DOKA om jag inte minns fel. Hade varit kul att se. men eftersom vi inte lyckades fixa skjuts hem nå senare så fick det bli som det blev. Menmen, trevlig kväll med bra musik!
Hade fått sms av Pär halv sju i morse att han var på väg hem. så jag vettetusan. Score?

Ikväll blir första lugna lördagen på flera månader. Jag och Tess ska beställa pizza och hänga här hela kvällen framför TVn. Det ska bli riktigt skönt måste jag säga. Kanske se melodifestivalen och spy över Sibel. Kanske.

Idag är det förövrigt Deftones som gäller. Ett låttips för er, med förutsättningen att ni gillar bra musik, är Hole in the earth. puss på den. fett mycket puss på den.

Inga kommentarer: