söndag 16 mars 2008

We must be the first ones in the world to fall of the earth

Edsbyn vann alltså SM-guld för femte året i rad igår. 11-6. Total utklassning hela matchen. Jag har inte så mycket att säga om den saken. Jag vill faktiskt bara att denna hysteri ska ta slut någon gång. Har jag tur kanske det finns en eller två till bybor som håller med mig på den punkten. Det hela har gått till överdrift för längesen.
Anyway. När dom mot alla mina förhoppningar gick till final till slut, så hoppades jag lite i smyg att SAIK skulle vinna. Det kan jag erkänna nu efteråt då risken för misshandel av en massa röda bönder är en aning mindre.
Idag är jag däremot glad att de vann. Anledningen till det är att när jag sitter och kollar igenom bilderna från igårkväll på efterfesten så ser jag en snubbe i en tröja med trycket "Hata byn". Under texten var det även ett överstruket kors. Det var nog det mest skrattretande och omogna jag sett på väldigt, väldigt länge och jag har aldrig varit så stolt över att vara från edsbyn som då.

1 kommentar:

Saint Nikolaus sa...

Kan väl bara säga att jag faktiskt hejade på edsbyn bara för att du är därifrån. Men så sjukt tråkig match.. blä!