måndag 17 mars 2008

Hulahoop Wounds

Så kom den fruktade dagen. den jag gruvat mig för i en vecka sedan jag fick brevet på posten. Jag var alltså kallad till arbetsförmedlingen. Anledningen till varför jag gruvat mig var väl mest för att sen jag skrev in mig skulle jag ju ha hört av mig en gång i månaden med fetaste listan på alla jobb jag sökt. Vilket jag inte gjort en enda gång. Hört av mig alltså. Sökt något enstaka jobb har jag gjort.
Men i alla fall.
Anledningen till varför jag var inkallad var för att lyssna på när dom pratade om Arbetsgaranti för ungdomar. praktik och sånt alltså. eftersom jag varit inskriven länge nog för att få sånt nu. Jag har ju funderat över detta ett tag, hur jag ska tänka när jag väljer praktikplats. Ska jag välja på ett skitställe bara för att jag vet att jag har ganska stor chans att få fortsatt anställning sen? eller ska jag välja på ett ställe i någon annan stad för att få komma bort ett tag? eller ska jag ta på ett ställe där jag får göra något jag tycker är kul?
Jag valde det sistnämnda.
Efter mötet gick jag raka vägen till Elvéns foto och frågade honom om han kunde stå ut med mig fem veckor. Det kunde han.
Så nu är jag fett glad.
Har jag riktigt riktigt riktigt tur så trivs han med mig och då ska jag höra om han vill ta mig an som lärling. Det skulle vara hur bäst som hellst. 125 spänn dagen dock. men hey. jag är glad :D
Det här behövde jag verkligen just nu.

At the drive-in - Shaking Hand Incision
Det blir inte mycket bättre än så!

Inga kommentarer: