fredag 30 januari 2009

St. Augustine

det här med att packa är nog inte riktigt min grej har jag precis kommit fram till. de flesta kläderna har jag fått i, men att komma på att tvätta kläderna idag när jag åker i natt var nog ingen höjdare. blöta kläder i mängder hänger framför elden nu i alla fall. Jag har tagit 'en paus' inbillar jag mig, och sitter här och lyssnat på Band Of Horses som är så fruktansvärt helt underbart bra. Joakim ringde nyss och meddelade att han hade glömt att posta mitt halsband, vilket jag redan hade upptäckt då jag hämtade in posten. men han blev förlåten, jag har ju ändå varit utan det i x antal månader nu så varför inte ett tag till. det blev lite uppdateringar om vad som hänt sedan sist, i korta drag. trevligt. kamerabatteriet och ipoden är på laddning, kläderna hänger på tork, pengar är överförda, tågbiljetter uthämtade. allt känns planerat och fint men jag vet att det kommer alltid bli något. som gången jag och tess skulle åka till sthlm och hennes mamma skjutsade oss till bollnäs för att ta tåget, och hon hade glömt plånboken. det störta problemet då är inte pengar, för det går att fixa genom att hon lånar pengar och det förs över till mitt kort, det mest frustrerande i ett sånt läge är att hon inte har legetimation. ingen legetimation = ingen krog. hur som helst, vi kommer inte märka vad det är som fattas förren det är försent. som vanligt.
dagens planering är såhär: packa klart, handla lite grejer jag ska ha med, äta pizza med familjen och sedan sova. tänker lägga mig runt nio eller något för att få sova så mycket som möjligt. för när vi kommer fram på lördagen kommer det vara fullt upp hela dagen fram till inflyttningsfesten. så jag kommer alltså vara vaken minst 24 timmar, eftersom jag måste kliva upp 02.30 i natt. pepp.

anyways, ni kan nå mig på telefonen i princip när som helst, jag kommer försöka få tid till att uppdatera här med några gånger, utifall det skulle finnas någon som bryr sig om vad som händer mig där nere. men annars finns jag ju på mobilen som sagt.

puss på er.

Inga kommentarer: