måndag 26 januari 2009

Bedtimestories.

Jag och tess fick för oss att vi skulle sova hos joel igår. så vi kilade dit, satt och snackade en massa välbehövligt snack eftersom båda hade mycket att ventilera. gårdagen var jobbig, jag hatar att såra folk. jag hatar att behöva känna mig som en sjukt dålig människa när jag för en gångs skull försöker göra det som jag tror är bäst för mig. varför kan inte jag må bra utan att såra folk? det borde inte vara så svårt. andra verkar lyckas. hur som helst så fick jag lätta på hjärtat inför tess och det kändes lite bättre. att slippa höra "tänk vad du håller på med" och "du kanske borde inse någon gång att du behandlar folk som skit" osv, så får man stöttande ord och det hjälper och värmer. men jag frågar mig fortfarande; sen när blev det så sjukt omöjligt att bara vara glad för min skull?

joel kom hem efter ett tag och var på strålande humör eftersom han hade sålt grejen han säljer och med detta alltså tjänat mer pengar eftersom det ger provision. ölen sprättades och vi firade och bara mådde bra. fick sms av jessica över en dokumentär på 5an, blev ju tvungen att kolla och det var så fruktansvärt hemskt. man slutar aldrig förvånas över vilka sjukdomar osv det finns. half men half tree hette den om jag inte minns helt fel. något liknande i alla fall. förjävligt att en människa måste ställa upp på en massa freakshows för att få pengar till att kunna försörja sin familj. jag blev upprörd.

kl 12 idag har jag tatueringstid! ska bara göra klart det jag håller på med på jobbet så ska jag tillbaka till joels lägenhet där han och tess förmodligen fortfarande ligger och sover. ska käka lite sen tar vi bussen till bollnäs för yttligare njutning och smärta.

Inga kommentarer: